Monday, January 5, 2009

Uusi vuosi – uudet kujeet?

Lempilauseeni. Uusi vuosi tuo aina uusia juttuja mukanaan. Haluan ainakin uskoa siihen. Haluan uskoa mahdollisuuteen että uudella vuosiluvulla voi jättää jälkensä asiaan jonka toivoo olevan erilainen kuin aikaisemmin. Minusta olisi masentavaa huomata joidenkin vuosien päästä kulkeneeni samaa rataa joka vuosi talvesta talveen samoja rutiineita toistaen. Ainakaan vielä niin ei ole käynyt – toivottavasti tahti säilyy.

Olen ollut kirjoittavinani tätä blogia jo moneen otteeseen. Kuvitellut päiväaskareita tehdessäni mitä tässä sanasta sanaan lukee, mitä asioita pohdin ja mistä haluaisin maailmalle kertoa. Ehkä uusi vuosi tuo minulle inspiraatiota aloittaa asian toteuttaminen?

Surffasin netissä katsoakseni onko muita fazerinnoja ilmestynyt linjoille. Habbo-hotellissa on jo vuosia ollut Fazerinna nikki, ok, se on joku ei kukaan minua kiinnostava tai ”uhkaava” (sekoittaa meidät). Mutta viime syksynä oli ilmestynyt blogi jota pitää (”kopio”-) fazerinna. Sellaiseksi ainakin haluan häntä sanoa koska minä olin netissä ensin. Habboa lukuunottamatta. Mutta. Hän kirjoitti ihan minun sanoillani liittyen juuri tähän blogin pitämisen aloittamiseen. Lainaan hänen tekstiään – en olisi itse osannut paremmin sanoa:

”Aloittaminen on aina vaan niin vaikeaa. Eikä ole mitään merkitystä mitä on aloittamassa. Niinhän sitä sanotaan; alku aina hankalaa. Oli sitten kyse blogin pitämisestä tai vaikkapa seurustelusta. Yleensä päällimmäisiä tunteita aloittamisessa ovat epävarmuus ja innostus. Samalla kun olen tosi epävarma, mitä tästäkin tulee, en malttaisi millään odottaa seuraavaa kertaa kun kirjoitan tänne (toivottavasti vähän paremmasta aiheesta). Tärkeää on, että kiinnostus uuteen asiaan on vahvempi kuin se epävarmuus ja pelko.”

Hän jatkaa kappaleen verran asiasta joka ei ole minua mutta sitten taas..

”Tällä hetkellä on kyllä hyvin epävarma olo. Netissä on varmaan miljoonia blogeja, joihin ihmiset kaikkialta maailmasta vuodattavat omia syvimpiä ajatuksiin kuvitellen, että jollakin oikeasti kiinnostaa lukea niitä. Kyllä, tiedän että on olemassa joitain tosi suosittuja blogeja, joilla on kattava lukijakunta, mutta suurin osa tällaisista on varmasti täyttä --- (toimi. editointi)
. En minä oikeastaan ole vaillakaan, että tuhannet ihmiset tulisivat innosta hehkuen lukemaan, mitä minulla on sanottavaa, mutta olisin aika tekopyhä jos väittäisin, etten halua kenenkään lukevan tekstejäni ja silti kirjoittaisin täysin julkista blogia.”

Siispä toivon uuden vuoden antavan minulle sen rohkeuden, innostuksen ja ylpeyden käyttää sanaista arkkuani ja kirjoittaa säännöllisen epäsäännöllisesti mieltäni kuohuttavista, ihastuttavista, vihastuttavista ja hauskuuttavista aiheista. Ensimmäiset oikeat aiheet on jo tulollaan.

Tervetuloa Fazun maailmaan vuonna 2009
!

1 comment:

Anonymous said...

Hyvä, että olet rohjennut aukaista tämän 'salaisen arkkusi' ja tästä on hyvä jatkaa. Tosin, itsekin olen törmännyt kopioihini eli johonkin toiseen Tarjuskaan. Se ei ole aina hyvä asia, sillä ei ole kiva jos joutuu joutuu nimellisesti liitetyksi toiseen eli kopioonsa. Itselleni kävi ainakin kerran niin ja jotkut pitivät minua 'kaksinaamaisena', mutta todellisuudessa se toinen ei ollut minä itse.
Onnea blogillesi ja odottelen lisää sinusta. :)